Handelsbetingelser
Prime Facility Service ApS har fastsat standardvilkår, som gælder for alle ydelser og produkter, der bliver solgt og leveret via pletfrit.dk og andre hjemmesider, som administreres af Prime Facility Service ApS. Disse vilkår gælder for enhver opgave, som Prime Facility Service ApS påtager sig.
Prime Facility Service ApS har til hensigt at hjælpe restauranter, caféer og storkøkkener med professionel opvask og rengøring til en fair pris.
Der udarbejdes en individuel aftale med hver kunde, som kan indeholde særlige vilkår. Hvis vilkårene i aftalen er i modstrid med disse standardvilkår, har aftalens vilkår forrang.
1. Virksomhedsoplysninger:
Prime Facility Service ApS
Roskildevej 189A, st, tv
CVR nr.: 44594765
2. Anvendelse:
Disse handelsbetingelser (“Vilkår”) regulerer enhver handel foretaget via pletfrit.dk (“Hjemmesiden”) eller efter telefonisk kontakt med Prime Facility Service ApS og efterfølgende accept af et tilbud. Vilkårene gælder for både private og erhvervskunder.
Ved indgåelse af en aftale på vegne af en virksomhed bekræfter kunden, at vedkommende har den nødvendige bemyndigelse til at forpligte virksomheden.
3. Produkter og ydelser:
Prime Facility Service ApS er specialiseret i opvask og rengøring til restauranter, caféer og storkøkkener. Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der sikrer høj hygiejnestandard og effektiv drift i professionelle køkkenmiljøer.
Vores ydelser omfatter:
- Daglig opvaskeservice: Håndtering af service, gryder, køkkenredskaber og andet udstyr.
- Professionel køkkenrengøring: Rengøring af arbejdsstationer, ovne, emhætter, gulve og vægge.
- Hovedrengøring og desinfektion: Grundig rengøring og hygiejnekontrol efter fødevarestandarder.
- Specialopgaver: Rengøring efter events, inspektioner eller ved særlige behov.
- Miljøvenlig rengøring: Brug af godkendte og bæredygtige rengøringsmidler.
Ydelserne tilbydes som faste aftaler eller engangsopgaver, afhængigt af kundens behov. Alle detaljer fremgår af den indgåede aftale eller på hjemmesiden.
4. Kundens forpligtelser:
Kunden er ansvarlig for at:
- Sikre adgang til de områder, hvor rengøring og/eller opvask skal udføres.
- Informere om særlige forhold, som kan påvirke arbejdet (f.eks. allergier, skrøbelige genstande, særlige krav).
- Sørge for adgang til vand, strøm og nødvendige faciliteter.
- Give besked om ønskede rengøringsmidler ved præferencer eller allergier.
- Sikre at opvaskemateriale er tilgængeligt og klar til håndtering.
- Overholde aftalte tidspunkter og give besked ved ændringer i god tid.
Kunden må ikke anvende ydelserne til ulovlige eller skadelige formål og må ikke overføre skadelig kode, data eller lignende til Prime Facility Service ApS’ systemer.
5. Priser:
- Timepris: 200 DKK
- Rengøringsmidler: Faktureres separat efter forbrug og type.
Betaling sker forud for den aftalte serviceperiode. Kunden er ikke bundet ud over den periode, der er aftalt.
6. Betalingsvilkår:
Ved enkeltstående ydelser faktureres kunden for det fulde beløb ved aftalens indgåelse. Fakturaer har en betalingsfrist på 8 dage fra udstedelsesdatoen.
Ved faste aftaler faktureres kunden månedligt forud.
Det er kundens ansvar at sikre, at betalingsoplysninger er opdaterede og at der er dækning på betalingskortet. Ved manglende betaling sendes en påmindelse. Hvis betaling stadig udebliver, følger Prime Facility Service ApS normal rykkerprocedure.
7. Levering
Prime Facility Service ApS anses for at have leveret fuldt ud, når den aftalte opvask og/eller rengøringsservice er udført på det aftalte tidspunkt og sted.
Kunden er ansvarlig for at sikre adgang til lokalerne og faciliteterne, så arbejdet kan udføres som planlagt. Hvis adgang ikke er mulig, eller arbejdet ikke kan udføres som aftalt, anses ydelsen stadig som leveret, og kunden vil blive faktureret i henhold til aftalen.
8. Varighed
Aftalen er gyldig, indtil en af parterne opsiger den. Ved løbende aftaler vil kunden automatisk blive faktureret for den aftalte serviceperiode, indtil opsigelsen er gennemført.
9. Opsigelse
Kunden kan opsige aftalen med et varsel på løbende måned + én måned. Opsigelsen skal ske skriftligt ved at sende en e-mail til info@pletfrit.dk.
Kunden er forpligtet til at betale alle fakturaer frem til opsigelsens ikrafttræden. Der ydes ikke refusion for ubrugte eller delvist brugte serviceperioder i opsigelsesperioden. Allerede betalte fakturaer refunderes ikke.
10. Fortrydelsesret
Da ydelserne udføres som tilpasset service og ofte påbegyndes kort tid efter aftaleindgåelse, kan aftalen ikke fortrydes efter underskrift. Opsigelse kan dog ske i henhold til retningslinjerne i punkt 9.
11. Ansvar:
Prime Facility Service ApS forbeholder sig retten til at afvise opgaver, der er i åbenlys strid med gældende lovgivning, sikkerhedsregler eller hygiejnekrav. Ved tvivl om lovligheden eller sikkerheden af en opgave vil vi handle i overensstemmelse med kundens bedste interesser.
Brug af vores ydelser sker på kundens eget ansvar. Prime Facility Service ApS kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, herunder driftstab, tab af omsætning, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre der foreligger forsætligt eller groft uagtsomt forhold.
Rådgivning og vejledning fra Prime, herunder via kundeservice, hjemmeside, guides og support, er vejledende og anvendes på kundens eget ansvar.
Uanset eventuelle modstridende vilkår kan Prime Facility Service ApS’ maksimale erstatningsansvar aldrig overstige et beløb svarende til kundens samlede nettobetaling de seneste 12 måneder forud for den erstatningsudløsende begivenhed.
Prime Facility Service ApS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af forpligtelser som følge af force majeure, herunder naturkatastrofer, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk, strejker eller andre forhold uden for vores kontrol.
12. Ændring af vilkår:
Prime Facility Service ApS forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår. Ændringer træder i kraft for eksisterende kunder tre måneder efter skriftlig meddelelse.
13. Overdragelse til tredjemand:
Kunden har en tidsbegrænset og ikke-eksklusiv ret til at benytte de aftalte ydelser. Ydelserne må ikke overdrages eller anvendes af tredjepart uden skriftligt samtykke fra Prime Facility Service ApS.
14. Intellektuelle rettigheder:
Medmindre andet er angivet, ejer Prime Facility Service ApS ophavsretten og øvrige immaterielle rettigheder til alt materiale, der stilles til rådighed via vores hjemmeside og kommunikation. Kunden modtager ingen immaterielle rettigheder til ydelserne eller materialerne uden skriftlig tilladelse.
15. Misligholdelse:
Ved væsentlig misligholdelse kan begge parter ophæve aftalen uden varsel. Mindre misligholdelser berettiger ikke til ophævelse.
16. E-mail-kommunikation:
Prime Facility Service ApS forbeholder sig retten til at sende e-mails med opdateringer om ydelser, nye funktioner eller relevante informationer. Kunden kan til enhver tid framelde sig via linket “frameld” i e-mailen.
17. Datahåndtering:
Behandling af personoplysninger sker i henhold til vores persondatapolitik.
Vi indsamler nødvendige oplysninger om kunden og dennes virksomhed for at overholde lovgivningen. Kunden er forpligtet til at levere disse oplysninger ved opstart og løbende under samarbejdet.
Hvis vi behandler personoplysninger på vegne af kunden, reguleres dette af en separat databehandleraftale.
18. Oplysning om klagemuligheder:
Hvis kunden er utilfreds med de leverede ydelser, kan der klages til info@pletfrit.dk.
Hvis en løsning ikke findes, kan kunden klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
EU-borgere kan klage via EU-Kommissionens klageportal: http://ec.europa.eu/odr
Angiv e-mail: info@pletfrit.dk
19. Opdateringer og driftsstabilitet:
Prime Facility Service ApS forbeholder sig retten til at opdatere og ændre ydelserne. Vi bestræber os på at minimere forstyrrelser, men midlertidig lukning af adgang kan forekomme. Der ydes ikke kompensation for dette.
20. Tvister:
Enhver tvist vedrørende ydelser eller vilkår er underlagt dansk ret og skal indbringes for Retten i København.